مکانیزم کلی ماشین های رست قهوه (قسمت اول)

مکانیزم کلی ماشین های رست قهوه (قسمت اول)

در این مطالب دنباله دار ، سعی میکنیم کارکتر های مختلف ، قسمت های گوناگون سیستم یک دستگاه رست قهوه را بررسی کنیم .

در نگاه اول ممکن است درک این قسمت ها کمی سخت باشد مخصوصا اگر یک مبتدی باشید ، اما درک این مطالب ، شمارا به مفاهیم قهوه بیشتر علاقه مند خواهد کرد .

ساختار یک ماشین رست قهوه بسیار ساده بنظر میرسد اما پیچیدگی های خاص خود را دارد .

قسمت های برقی و قسمت های گازی ماشین بسیار ساده در کنار یکدیگر کار میکنند .

دستیابی به یک خروجی قهوه رست شده از دانه های سبز ، نیازمند یک ماشین رستینگی خواهد بود که اجزای برقی و گازی آن با هماهنگی بالایی با یکدیگر کار کنند ، دستیابی به این هماهنگی نکته سخت و اصلی کار خواهد بود .

اجزای حرارتی یک ماشین رست قهوه

مشعل حرارتی

دستگاه رستر قهوه ۱ کیلوگرمی FUJIROYAL از یک مشعل گازی برای ایجاد حرارت استفاده میکند .
یک لوله آهنی خم شده ، متشکل از ۷۲ سوراخ خروجی به قطر ۲٫۳ میلیمتر که با استفاده از یک دریل دستی
ایجاد شده اند .
این مکانیزم حرارت یک دستی را برای رست قهوه با این دستگاه ایجاد میکند که یکی از مشخصات بارز این
دستگاه به شمار می آید .

شعله Bunsen

این مکانیزم در دستگاه های بزرگتری بین وزن های ۳ تا ۱۰ کیلوگرم استفاده میشود .
نام این تکنولوژی از کاشف آلمانی این مکانیزم آقای Bunsen گرفته شده است .
در این مکانیزم ، شعله ها از بالای لوله خم شده حرارت را پخش میکنند .
مشعل های اسفاده شده در دستگاه ۱۰ گیلورمی FUJIROYAL انرژی حدود ۱۰۰۰کیلوکالری را
تولید میکنند .
این تکنولوژی در ۲ نوع پرتاپ مستقیم و نیمه مستقیم حرارت در این دستگاه ها به کار میروند .
در مدل های پرتاپ مستقیم حرارت ، تمیزکاری های دوره ای نکته مهمی هستند ، زیرا گرده های کثیف
قهوه در بالای مشعل ها جمع میشوند .

ادامه دارد …

مطالب مرتبط

نظرات شما

قالب ووکامرس