مکانیزم کلی ماشین های رست قهوه (قسمت سوم)

مکانیزم کلی ماشین های رست قهوه (قسمت سوم)

انواع سیلندر های چرخشی

در اینجا ۲ مدل از رایج ترین انواع سیلندر های چرخشی را درون ماشین های رست ، صحبت
خواهیم کرد . تفاوت این ۲ مدل در خروجی طعم قهوه مورد نظر و البته طریقه استفاده از
ماشین رست است .

سیلندر حرارت مستقیم

در این نوع سیلندر سوراخ های ریزی بر روی بدنه سیلندر ، دریل شده اند .
در این سیلندر آتش مستقیم ، درون ماشین رست ، از پایین به قهوه های داخل سیلندر و از طریق سوراخ های آن
برخورد میکنند .
حرارت مستقیم که به قهوه ها برخرود میکند ، باعث به وجود آمدن یک طعم و آرومای عالی از قهوه خواهد شد .

سیلندر حرارت غیر مستقیم

این نوع از سیلندر ها از جنس چدن درست میشوند . دیپر خبری از سوراخ های دریل شده بر روی بدنه
سیلندر نخواهد بود ، درنتیجه برخورد مستقیم حرارت را با دانه های قهوه نخواهیم داشت .
در این نوع سیلندر ، حرارت تولید شده از شعله های رستر ، از پشت سیلندر به طور غیر مستقیم
به دانه های قهوه برخورد میکند . در دستگاه هایی که از این نوع سیلندر ها استفاده میکنند ، ۲ نکته مهم است .
۱- کنترل جریان و پرتاب هوای گرم تولید شده درون رستر برای پخش شدن مناسب درون سیلندر .
۲- کنترل دود خروجی از طریق درگاه های خروجی (اگزوز) .

به طور کلی ۲ مدل از سیلندر های دیگر نیز وجود دارند که کمتر دیده میشوند و فقط در حد نام از آن ها یاد خواهیم کرد .
۱- سیلندر ۲ لایه چدنی : در این نوع سیلندر یک لایه چدن اضافی بر لایه خروجی سیلندر قرار دارد .
این تفاوت باعث میشود یک لایه هوای گرم با اختلاف دمای هوای درون سیلندر ، ایجاد شود .
۲-سیلندر های استیلی : این سیلندر ها مناسب ماشین های رستینگ با تکنولوژی حرارت تابشی هستند .


مکانیزم کلی ماشین های رست قهوه (قسمت اول)

مکانیزم کلی ماشین های رست قهوه (قسمت دوم)

مطالب مرتبط

نظرات شما

قالب ووکامرس