مکانیزم کلی ماشین های رست قهوه (قسمت چهارم)

مکانیزم کلی ماشین های رست قهوه (قسمت چهارم)

خروجی دود ( اگزوز ) ماشین رستر

خروج دود های اضافی از یک کافه ماشین بسیار مهم است .
این نکته اساسی از ابتدا ذهن مارا مشغول کرده است .

حال طرز عملکرد این اگزوز ( خارج کننده دود ) چگونه است ؟!

خارج کردن دود :
فرآیند رست قهوه مقدار زیادی دود اضافی تولید میکند ، حال اگر دانه های قهوه در حال رست ،
در معرض این دود قرار بگیرند ، عطر دودی سوخته به خود میگرند .
در طول فرآیند رست ، باید درب محفظه رستر را جهت خروج دود های اضافی باز کنید .

براندازی پوست دانه های قهوه
لایه نازک مانده بر روی دانه های قهوه ، در طی فرآیند رست از روی دانه ها جدا میشوند .
مسیر خروجی اگزوز ماشین رستر در خارج سازی این لایه های اضافی نقش موثری دارند .
اگر خروج این لایه های نازک پوستی به خوبی انجام نشود ، طعم منفی ای بر روی دانه های قهوه
خواهیم داشت .

کنترل انتقال حرارت مشعل درون رستر
مهمترین مورد در فرآیند رست قهوه ، بالانس تغییرات حرارتی در یک تایم مشخص ، است .
اگر شما از حرارت زیاد برای رست حجم بالایی از قهوه استفاده کنید ، مدت زمان رست کم میشود .
حال اگر حرارت کم را برای مقادیر کم استفاده کنید ، شاهد زمان طولانی برای پایان یافتن رست ، خواهید بود .
این بالانس خوب ، کلید موفقیت شما در فرآیند رست خواهد بود .

برخی از دانه های قهوه مانند گونه های ، Blue Mountain و Brazi ، نرم حالت هستند ، در نقطه مقابل
برخی دانه های به خصوص دانه هایی از ارتفاعات بالاتر مانند ، Guatemala ، جنس سختی دارند .
دانه های قهوه میتوانند کوچک سایز باشند مانند گونه Macha و یا بسیار بزرگ باشند مانند گونه های
Maragogype و Pacamara .
با تمام این نکات بسیار مهم است که بتوانیم ، دمای مناسب را ( نه خیلی زیاد ) بهه دانه های مختلف برسانیم .
قطعا نوع و مقدار حرارت رستر ماشین ، بر طعم قهوه تاثیر گذار است .
شما میتوانید با تنظیم حرارت مشعل و زمان های استفاده از خروجی دود ( اگزوز ) یک بالانس حرارتی را
در رستر ایجاد کنید .
این رمز موفقیت شما خواهد بود .



مکانیزم کلی ماشین های رست قهوه (قسمت اول)

مکانیزم کلی ماشین های رست قهوه (قسمت دوم)

مکانیزم کلی ماشین های رست قهوه (قسمت سوم)


مطالب مرتبط

نظرات شما

قالب ووکامرس